Žáci GSOŠ Podbořany vyvinuli vlastní „CULINARY HERITAGE GOOSE GAME“
Jak zpestřit výuku anglického jazyka a zároveň splnit další z dílčích úkolů mezinárodního projektu Erasmus+ s názvem „Young Meets Old With Culinary Heritage“? Celkem jednoduše a především hravě. Žáci 3. ročníku studijního oboru Elektrotechnika – Tadeáš Skopec, Lukáš Kordule a Jakub Jesinek si s touto výzvou pod vedením paní učitelky Simony Štrancové poradili velmi dobře.
Nejprve si sami vyzkoušeli a otestovali vzorovou hru s anglickým názvem „Goose game“. O co se konkrétně jedná? Jde o typ deskové stolní hry pocházející ze 16. století, zahrnující pohyb a interakci hráčů, kteří se střídají v hodu kostkami a pohybují svými herními figurkami ve tvaru husy po spirálové dráze. Plní přitom různé úkoly či odpovídají na různorodé otázky – v našem případě se jedná o otázky z oblasti kulinářského dědictví.
Na základě zkušeností získaných z pilotní verze si následně vyvinuli svoji vlastní hru, která musela dle zadaných prepozic obsahově splnit předem stanovené podmínky – vytvořili své otázky, vyhledali k nim a doplnili příslušné obrázky a nakonec hru v tištěné verzi vyzkoušeli se svými spolužáky. Samozřejmě vše bylo zpracováno v anglickém jazyce a žáci se tak připojili k ostatním „Culinary heritage goose games“, jež byly vytvořeny partnerskými školami v Německu, Holandsku, Irsku, Rakousku, Maďarsku či Bulharsku.
Po březnové realizaci mezinárodní kuchařské soutěže je tato „gaming“ aktivita dalším krokem dvouletého mezinárodního projektu v rámci Strategického partnerství podporujícího inovace (projekt č. 2022-1-BG01-KA220-VET-000085377). Jedním z mnoha cílů tohoto projektu je mimo jiné zlepšení digitálních a sociálních dovedností žáků odborného vzdělávání a přípravy a současně starších lidí prostřednictvím společných mezigeneračních aktivit v oblasti kulinářského dědictví.