PROJEKTY
ETA - Americká asistentka při výuce anglického jazyka
Dějepis+
Studenti oktávy jsou zapojeni do programu Dějepis+, který se zaměřuje na badatelskou formu výuky v hodinách historie. Také v loňském roce byla
do projektu zapojena oktáva 2021/2022. Pracujeme v hodinách s dokumenty, fotografiemi, posuzujeme historický kontext a snažíme se na události nahlédnout z několika úhlů. Studenti také pracují s aplikací HistoryLab, která nabízí digitální dílny, ve kterých analyzují zvukové záznamy, historické dokumenty, fotografie a další materiály.
Více informací k projektu je možné získat zde: https://dejepisplus.npi.cz/
Podpora úspěšnosti ve vzdělávání v Ústeckém kraji (ÚK IKAP B2)
REG. Č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017431
Termín realizace: 1. 1. 2022 – 30. 6. 2022
Cílem projektu je zlepšení kvality vzdělávání ve školách, které vzdělávají vyšší podíl žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných, a to v návaznosti na Školskou Inkluzivní koncepci Ústeckého kraje a Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 2.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Projekt je zaměřen na realizaci opatření v návaznosti na Krajský akční plán 2 a na schválenou Školskou inkluzivní koncepci Ústeckého kraje s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání v kraji s důrazem na školy vzdělávající vyšší podíl žáků se SVP vč. žáků nadaných.
Projekt řeší problematiku předčasných odchodů žáků ze vzdělávání, které jsou vzhledem ke struktuře obyvatelstva a počtu sociálně vyloučených lokalit v Ústeckém kraji značným problémem. Soustřeďuje se na problematiku společného vzdělávání, tak aby docházelo nejen k rozvoji žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) vč. žáků nadaných a jejich začlenění do školního prostředí, ale zároveň chce podpořit i pedagogické pracovníky v jejich odbornosti a metodickém vedení jak žáků se SVP, tak i nadaných žáků.
Cílem projektu je podpořit pedagogické pracovníky v rozvoji vědomostí, znalostí a kompetencí zaměřených na společné vzdělávání, zvýšit kvalitu vzdělávání v kraji s důrazem na školy vzdělávající vyšší podíl dětí a žáků se SVP vč. žáků nadaných, podpořit žáky se SVP v komunikačních dovednostech. Dále projekt cílí na propojení vzdělávání s provázaností na trh práce (oblast kariérového poradenství), zmonitorování hlavních příčiny předčasných odchodů ze vzdělávání a snížení jejich množství. Cílem projektu je také zvýšení kvality vzdělávání formou podpory vybraných aktivit škol jednotkovými náklady naplňujících opatření definovaná v krajském akčním plánu a školním akčním plánu.
Aktivity projektu:
– Řízení projektu
– Rozvoj kariérového poradenství
– Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání
– Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání
– Šablony SŠ a VOŠ III (Podpora škol formou jednotkových nákladů)
Podrobné informace o projektu a jednotlivých klíčových aktivitách včetně realizovaných a plánovaných akcí naleznete zde: https://rskuk.cz/podpora-uspesnosti-ve-vzdelavani-v-usteckem-kraji-uk-ikap-b2
Odkaz: Publicita – Šablony III
Výzva č. 02_18_065 Šablony pro SŠ a VOŠ II
Termín realizace: 1. 1. 2020 – 31. 12. 2021
Hlavní cíle Projektu:
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci z následujících témat:
- personální podpora
- osobnostně profesní rozvoj pedagogů
- společné vzdělávání žáků
- podpora extrakurikulárních/ rozvojových aktivit
- aktivity rozvíjející ICT
- spolupráce s rodiči žáků
- spolupráce s veřejností
Cílová skupina:
Cílovou skupinu tvoří pedagogičtí pracovníci střední školy včetně vedoucích pedagogických pracovníků, žáci střední školy, rodiče žáků, veřejnost
Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Podpora polytechnického vzdělávání a gramotností v Ústeckém kraji (ÚK IKAP A2)
REG. Č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017377
Termín realizace: 1. 4. 2020 – 31. 3. 2023
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Výzkum, Vývoj a Vzdělávání a Ústeckým krajem.
Cílem projektu je vytvoření 19ti Technických klubů, 6ti odborných metodických skupin pro oblasti čtenářská, matematická a digitální gramotnost a pro předměty BI, CH a FY. Dále projekt cílí na podporu CVP, které provozuje UJEP v Ústí nad Labem. Projekt také podporuje spolupráci škola a firem.
Aktivity projektu jsou v souladu s KAP 2 a s prioritami v oblasti vzdělávání pro roky 2020 – 2023.
Projekt je zaměřen na hlavní aktivity v souladu s výzvou:
- Technické kluby
- Centrum virtuálního prototypování UJEP
- Odborné metodické skupiny
- Spolupráce škol a firem – Podnikavost a chemie
Edison
V roce 2017 se naše škola zapojila do mezinárodního projektu Edison. Od tohoto roku přijíždělo každý rok na naši školu několik zahraničních studentů vysokých škol z různých zemí jako např.: z Turecka, Indie, Tuniska, Ukrajiny, Gruzie, Srí Lanky, Kolumbie, Taiwanu, Indonésie, Číny, Ruska a Gruzie. Tito studenti byli po celou dobu projektu ubytováni v hostitelských rodinách žáků gymnázia. Zahraniční stážisté se účastnili výuky na obou školách a samostatně vyučovali v anglickém jazyce o své zemi, kdy se snažili poukázat na zajímavosti jejich zemí. Vyučovací hodiny v tomto týdnu byly zcela jiné a plné informací spojených s hudbou, tancem a zvyky odlišných kultur. Naši studenti měli tedy velikou příležitost propojit své jazykové dovednosti se získáním nových poznatků o cizích zemích, ale taktéž měli neskutečnou možnost se seznámit a získat nové přátele. Stážisté byli komunikativní a ochotní zodpovědět jakýkoli dotaz. Byli také rádi, když jim škola připravila i mimoškolní aktivity, jichž se účastnili nejen oni, ale rovněž i řada našich studentů, kteří chtěli využít možnost zdokonalování se v anglickém jazyce i mimo vyučování. Během celého týdne, kdy Edison probíhá na škole, jsme se stážisty navštívili zajímavá místa např.: žatecký Chrám chmele, minipivovar a klub kuželkářů v Podbořanech, kteří nám umožnili uspořádat mezinárodní zápas. Vedení školy nám zajistilo nahlédnutí do dílen a prostorů odborného výcviku, kde si mohli zahraniční studenti vyzkoušet jednotlivá řemesla, která nabízí škola ke studiu. Stážisté dostali i příležitost uvařit a připravit jídlo na poslední den projektu pod názvem „Global villages“ za asistence našich studentů v nové školní cvičné kuchyni. Naši studenti na oplátku připravili „české odpoledne“, aby předvedli zajímavosti českých tradic, zapojili zahraniční stážisty do výuky českého jazyka a naučili je tradiční český tanec.
Závěrem bychom zhodnotili tento projekt jako velice úspěšnou a zajímavou aktivitu školy, která byla pro naše studenty velikým přínosem a díky covidové situaci byla od roku 2020 pozastavena.
V září roku 2023 jsme opět přivítali zahraniční stážisty, a tím obnovili mezinárodní projekt Edison, který probíhá na naší škole po celý týden. Stážisté vyučují, přednáší v anglickém jazyce a seznamují naše žáky, studenty s historií, kulturou, zvyky a dalšími zajímavostmi jejich zemí. V letošním roce k nám zavítali studenti z Rumunska, Srbska a Srí Lanky.
Šablony pro SŠ - Operační program Jan Amos Komenský
ermín realizace: 1. 1. 2023 – 31. 12. 2025
Projekt je zaměřen na následující témata: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání
1.III/5 Kariérový poradce SŠ
Cílem aktivity je poskytnout personální podporu kariérového poradce středním školám. Kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření a žáků ohrožených školním předčasným odchodem ze vzdělávání.
1.III/7 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ
Cílem aktivity je poskytnout personální podporu – koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele středním školám. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele bude působit jako prostředník mezi školou a zaměstnavateli.
1.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
Cílem aktivity je podpořit růst pracovníků ve vzdělávání SŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
1.III/10 Inovativní vzdělávání žáků
Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj žáků SŠ a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.